چاپ افست چیست ؟

معرفی چاپ افست

نوع چاپ: غیرمستقیم

شکل ظاهری رابط چاپ :مسطح

چاپ افست یکی از پرکاربردترین ومحبوبترین چاپ ها در دسته چاپ های صنعتی است و یکی از دلایل آن امکان چاپ در تیراژهای نسبتاَ پایین است.

اگر کیفیت چاپ را نیز در نظر داشته باشیم، چاپ افست یکی از مناسب ترین چاپ ها است. بر خلاف اکثر چاپ های صنعتی که با استفاده از کلیشه و ایجاد فرورفتگی بر روی کاغذ چاپ را انجام می دهند ، گاهی چاپ افست را به دلیل عدم برجستگی یا فرورفتگی در رابط چاپ(زینک) چاپ مسطح نیز نامیده می شود.

برداری بودن خطوط ریز بخصوص نوشته ها ،کنترل رنگها و درصدهای آن ها ،کیفیت تصاویر به شکل مطلوب ،فرم بندی مناسب بطوری که چاپ مقرون به صرفه تر باشد،همه ازمباحث مفصلی است که طراحان گرافیک بایستی رعایت نمایند.

محصولات چاپ افست اختصاصی محصولات چاپ افست فرم عمومی

سوالات پر تکرار سفارش چاپ افست

چاپ افست چیست؟

چاپ افست یک فرآیند چاپ است که برای چاپ تعداد زیادی از یک طرح یا متن با کیفیت بالا استفاده می‌شود. این روش از مرکب افست برای انتقال تصویر به انواع کاغذ تحریر، گلاسه و مقوای گلاسه استفاده می‌کند.

مزایا و معایب چاپ افست چیست ؟

مزایا: ارزان و اقتصادی بودن به نسبت سایر چاپ ها ، کیفیت و دقت بالا، توانایی چاپ از تعداد کم (حدود 500 عدد به بالا بسته به ابعاد) ، امکان چاپ بر روی کاغذ گلاسه ، تحریر و مقوا ، معایب: نیاز به هزینه اولیه برای ساخت زینک و تنظیمات اولیه دستگاه، زمان طولانی تر برای تولید نسبت به چاپ دیجیتال، و عدم توانایی چاپ متغیر.

چاپ افست چگونه انجام می‌شود؟

در فرآیند چاپ افست، ابتدا طرح به وسیله دستگاه لیتوگرافی (پلیت ستر)بر روی یک ورق آلومینیومی به نام زینک حک می‌شود. سپس با قرار دادن این ورق در دستگاه و آغشته کردن آن به یک ماده مرکب، تصویر به سیلندر لاستیک منتقل می‌شود و در نهایت بر روی کاغذ چاپ می‌گردد.

تفاوت چاپ افست تک رنگ و چهار رنگ چیست؟

تفاوت اصلی بین چاپ افست تک رنگ و چاپ افست چهار رنگ (CMYK) در تعداد رنگ‌های مورد استفاده است. چاپ تک رنگ از یک رنگ اصلی برای چاپ استفاده می‌کند ، در حالی که چاپ چهار رنگ با ترکیب چهار رنگ اصلی (آبی، صورتی، زرد و مشکی) برای خلق تمام رنگ های موجود استفاده می کند.

تفاوت چاپ افست و دیجیتال چیست ؟

اگر زمان کافی برای انجام چاپ دارید و همچنان ترجیح می دهید با هزینه ی مناسب تری طرح خود را به چاپ برسانید قطعاً بهترین پیشنهاد برای شما چاپ افست است، اما اگربعد از دریافت استعلام متوجه شدید که امکان چاپ در بازه زمانی مورد نظر شما وجود ندارد به سراغ چاپ دیجیتال بروید. البته عمدتاً چاپ دیجیتال برای مواردی که تعداد سفارش بسیار کم است نیز استفاده می شود.

خدمات اوج هنر اصفهان در زمینه چاپ افست چیست؟

اوج هنر با استفاده از امکانات و ماشین آلات به روز موجود در ایران خدمات متنوعی همچون انواع پوستر، کاتالوگ ، بروشور ، سربرگ ، لیبل ، ساک دستی ، کارت ویزیت، فاکتور، تراکت و ... در دوحالت فرم اختصاصی و فرم عمومی ارائه می نماید.



یک دیدگاه بنویسید
2 + 4

ورود لیست قیمت خانه تماس با ما نمونه کارها