پاسپارتو چیست ؟

 

 پاسپارتو برگرفته از کلمه لاتين Passepartout است که معاني متفاوتي دارد . در هنر به روشي اطلاق مي شود که هدف از آن ارتقاي نماي ديداري تصوير و جلوگيري از آسيب ديدگي آن مي باشد. معمولاً مراحل به صورت دستي  انجام مي شود ولي هم اکنون شرکت ها با استفاده از مرغوب ترين مواد و پيشرفته ترين دستگاهها نظير cnc اين کار را انجام مي دهند. بسته به عکس، رنگ آن مي تواند متفاوت باشد و در کل امری سلیقه ای است . در واقع خلاصه شده ی پاسپارتو این است که  عکس را روي يک صفحه مقوايي مخصوص( بهتربن نوع آن نوعی است  که رنگ پايه سفيد، و سلولز آلفای 100%،بدون ليگنين-ماده تشکيل دهنده چوب- ، PH بين 8-8.5، عاري از مواد رنگ بر و ضد فرسودگي باشد و همچنين با کربنات کلسيم فراوري شده باشد)که با ظرافت و دقت خاصي برش خورده و سپس  مي چسبونن و روش را موم اندود مي کنند.

ب


ه زبان ساده تر پاسپارتو حاشيه و كادري است كه براي عكس يا كار گرافيكي و نقاشي ا ز جنس ها و مواد مختلف تهيه مي نمايند تا بر اصل كار تاكيد شده باشد و با يك پله فاصله با كادر قرار گيرد و نگاه بيننده را به سوي اصل كار هدايت نمايد.

در هر صورت استفاده از پاسپارتو براي ارايه ونمايش يك كار هنري( عكس - نقاشي و ..) بسيار تاثير گذار مي باشد و جلوه اي ديگر به اثر مي بخشد.


یک دیدگاه بنویسید
7 + 4

ورود لیست قیمت خانه تماس با ما نمونه کارها